top of page

FAQ

  • Hur fungerar det att boka hyra av utrustning?
    Du bokar genom att fylla i kontaktformuläret, ringa eller maila oss. Meddela gärna om vilket datum ni önskar att hyra utrustningen samt tydligt vad ni vill hyra. Online-hyran hittar ni i menyn, sorterat i drop-down menyn. Vi föredrar om ni bokar minst två dagar i förväg, men om tiden är knapp så gör vi självklart vårt bästa för att bistå er med hjälp. Efter att ni har skickat en bokningsförfrågan så återkommer vi så snabbt vi kan med en bokningsbekräftelse med förslag på upphämtning- och återlämningstider samt vår adress.
  • Kan ni transportera och installera/ nedmontera utrustningen också?
    Vi erbjuder transport, installation och nedmontering av all utrustning som vi hyr ut. Installation sker på ett snyggt och städat sätt. Vi avskyr synen av kablar som slarvigt hänger löst och ger ett rörigt intryck. Inom Malmö så börjar priset för transport, installation och nedmontering på 1600 kr för ljud- och ljussystem. Om transport, installation och nedmontering önskas så inkludera det här i bokningsförfrågan samt adress så återkommer vi med ett prisförslag.
  • Hur gammal måste jag vara för att hyra utrustning?
    Hyrestagaren ska vara minst 20 år fyllda samt visa upp legitimation vid upphämtning av utrustning.
  • Vad händer om något går sönder eller blir stulet?
    Ett hyresavtal upprättas vid utlämning av utrustning. Personen som har skrivit på hyresavtalet bär fullt ansvar för utrustningen under hyresperioden. Vi erbjuder som majoriteten av liknande företag i branschen inga försäkringsalternativ. Det är Er försäkring som skall täcka eventuell stöld och om något går sönder (ej fabrikationsfel). Om tjuven är framme debiterar vi fullt inköpspris. Om något går sönder debiterar vi inköpspris för eventuell reservdel samt 650 kr per timme för reparationsarbetet. Vanligtvis täcker en hemförsäkring eller företagsförsäkring skadad eller förlorad utrustning.
  • Hur betalar jag?
    Faktura: Förskottsfaktura för privatpersoner samt 30 dagar netto för företag samt statliga institutioner och verk. Kreditprövning kan genomföras. Kort: Kortbetalning vid utlämningstillfället kan tillämpas på beställningar under 5 000 kr (inklusive 25% moms).
  • Hur ser bokningsvilkoren ut?
    Vid avbeställning inom 15 dagar före evenemanget/ hyrestillfället äger Palm Event AB rätt att debitera hyrestagaren hela hyreskostnaden/ den totala summan för tjänsten/ bokad produkt(er). Vid avbeställning som sker minst 15 dagar före hyrestillfället/ evenemangsdagen äger Palm Event AB rätt att debitera hyrestagaren 40% av hyreskostnaden/ den totala summan.
  • Om vi exempelvis vill boka en helhetslösning med DJ och ljud- och ljusutrustning, hur fungerar då det praktiska under dagen för evenemanget?
    Vi är vanligtvis på plats i god tid innan gästerna anländer och monterar upp teknik, antingen dagen innan eller samma dag som evenemanget äger rum. All utrustning monteras upp på ett snyggt och städat sätt. Med god tidsmarginal hinner vi göra en soundcheck samt samtala med eventuella toastmasters, värdar, värdinnor och andra leverantörer på plats.
  • Ni utgår från Malmö. Gör ni jobb och spelar i exempelvis Stockholm och Göteborg också?
    Vi gör jobb i hela Sverige samt i Köpenhamnsområdet. Om ni önskar boka underhållningen till ert evenemang genom oss, tänk gärna på att exempelvis en spelning i Stockholm kräver att vi åker upp kvällen innan.
  • Hur långt innan måste man boka underhållning?
    Om man önskar boka underhållning en lördag under perioden juni till september så rekommenderar vi att man är ute i god tid, gärna minst 6 månader innan för att vara på den säkra sidan. Om ni är sent ute så tveka inte att höra av er ändå!
  • Hur betalar jag?
    Betalning sker genom faktura med 15 dagars förfallotid för privatpersoner och 30 dagar netto för företag samt statliga institutioner och verk. Kreditprövning kan genomföras.
  • Hur ser avbokningsvilkoren ut?
    Villkor vid avbokning senare än: 1) 90 dagar före dagen när evenemanget äger rum debiteras 20% av totalpriset. 2) 50 dagar före dagen när evenemanget äger rum debiteras 40% av totalpriset. 3) 30 dagar före dagen när evenemanget äger rum debiteras 70% av totalpriset. 4) 15 dagar före dagen när evenemanget äger rum debiteras hela totalpriset.
bottom of page